Connect with us

Inglês online

Como dizer “na necessidade se conhece um amigo de verdade” em inglês?

Published

on

A friend in need is a friend indeed

A friend in need is a friend indeed” significa na necessidade se conhece um amigo de verdade em inglês. É um provérbio muito conhecido, que até rima, sobre amigos que se ajudam mutuamente em épocas difíceis. Porque na necessidade o verdadeiro amigo se revela. Quem é o seu amigo de verdade? Você tem uma amizade verdadeira assim?

What does “a friend in need is a friend indeed” mean?

A friend in need is a friend indeed” is a proverb. The definition or meaning is “a friend who helps you when you really need help is a true friend.”. Another meaning would be “a true friend is a person who will help you when you really need help”.

O livro de Provérbios 17:17 vai além ao dizer que “O verdadeiro amigo ama em todos os momentos. E se torna um irmão em tempos de aflição”.

How do you say “a friend in need is a friend indeed” in Portuguese?

  1. When John helped me with geometry, I really learned the meaning of “A friend in need is a friend indeed.” / Quando o João me ajudou com a geometria, eu realmente aprendi o significado de “na necessidade se conhece um amigo de verdade”.
  2. A true friend shows love at all times. And is a brother who is born for times of distress / O verdadeiro amigo ama em todos os momentos. E se torna um irmão em tempos de aflição.
Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

O seu endereço de email não será publicado. Campos obrigatórios marcados com *